Obchodné podmienky
Obchodné
podmienky najvino.sk platia pre nákup v internetovom obchode
www.najvino.sk. Účelom týchto obchodných podmienok je vymedziť a
upresniť práva a povinnosti predávajúceho (dodávateľa) na
jednej strane a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane
druhej.
Prevádzkovateľom
internetového obchodu www.najvino.sk a zároveň predávajúcim je
Mgr. Čangel Radoslav – PRODUKT, ul. Fr. Kráľa 700/7 Partizánske,
Obvodný úrad Prievidza
Číslo
živnostenského registra: 305-3035, IČO: 32808348, IČ DPH: SK
1020438309
Poštová
adresa a adresa prevádzky je:
Mgr.
Čangel Radoslav – PRODUKT,
ul.
Fr. Kráľa 700/7 Partizánske 95801
prevádzka:
Vinotéka
– Produkt
Nádražná
1071/26
Partizánske
95801
Telefón
: +421 /0/917 868 464
E-mail:
info@najvino.sk
Web:
www.najvino.sk
orgány
dozoru:
Inšpektorát
SOI pre Trenčiansky kraj
Hurbanova
59, 911 01 Trenčín
Odbor
výkonu dozoru
tel.
č. 032/640 01 09
fax
č. 032/640 01 08
(podľa zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného
trhu pre nepotravinárske výrobky)
Štátna
veterinárna a potravinová správa SR (podľa zákona č. 152/1995
Z. z. o potravinách v znení zákona č. 23/2002 Z. z. pre
potravinárske výrobky)
(ďalej
len „spoločnosť")
Článok
I
Základné
pojmy
Predávajúci
- spoločnosť,
ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci
predmetu svojej podnikateľskej činnosti vo svojom mene, na svoj
účet a ktorá prostredníctvom e-shopu predáva tovar alebo služby.
Spotrebiteľ -
fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje tovar
prostredníctvom internetového obchodu a ktorej tento tovar neslúži
na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania.
Tovar -
tovar alebo služba ponúkaný prostredníctvom e-shopu.
Objednávka -
úkon spotrebiteľa v súvislosti s e-shopom, ktorý vyjadruje vôľu
spotrebiteľa nakúpiť tovar v e-shope.
Cena -
celková cena uvedená v objednávke, najmä cena za všetok tovar,
ktorý si spotrebiteľ objednal a je uvedený v objednávke, ako aj
DPH či iné dane, poplatky, vrátane ceny dopravy.
Cena
dopravy (dopravné) -
cena za dopravu tovaru k spotrebiteľovi a prípadne manipulácia s
tovarom (vynesenie a pod.), ak je v cene dopravy zahrnutá.
VOP -
tieto všeobecné obchodné podmienky.
Článok
II
Všeobecné
ustanovenia
1.
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú:
a)
proces nákupu tovaru spotrebiteľom prostredníctvom e-shopu;
b)
podmienky predaja a nákupu tovaru prostredníctvom e-shopu
predávajúceho;
c) práva a povinnosti zmluvných strán,
predávajúceho a spotrebiteľa, vyplývajúce z kúpnej zmluvy
uzatvorenej medzi týmito stranami, ktorej predmetom je kúpa a
predaj tovaru prostredníctvom e-shopu predávajúceho.
Článok
III
Objednávka
a uzavretie zmluvy
2.
Spotrebiteľ si objednáva tovar u predávajúceho
prostredníctvom e-shopu prevádzkovaného na internetovej doméne.
3.
Popis tovaru, jeho vlastnosti, dostupnosť na sklade a jeho cena sú
uvedené pri jednotlivých položkách ponúkaného tovaru v e-shope.
Všetky vyobrazenia tovarov v e-shope sú len informatívneho
charakteru.
4.
Nákup tovaru v e-shope je možný registrovaným spotrebiteľom
alebo spotrebiteľom bez registrácie. Registráciou spotrebiteľ
uvádza registračné údaje, ktoré predávajúci použije len na
účel jednoznačnej identifikácie spotrebiteľa a na marketingové
účely.
5.
Registráciou získa spotrebiteľ prístup k svojmu kontu (ďalej
len „konto spotrebiteľa“). Konto spotrebiteľa umožňuje
vyplnenie sledovanie histórie objednávok a realizovaných nákupov,
zostavovanie zoznamov obľúbených položiek tovaru.
6.
Po stlačení tlačidla „vlož do košíka“ alebo tlačidla so
symbolom nákupného košíka pri tovare sa položka tovaru pridá do
nákupného košíka spotrebiteľa. Nákupný košík spotrebiteľa
je kedykoľvek počas vytvárania objednávky k dispozícii na
nahliadnutie a zmeny v položkách objednávky.
7.
Počas nákupného procesu si spotrebiteľ zvolí spôsob úhrady a
dopravy tovaru podľa možností, ktoré ponúka predávajúci.
K cenám za jednotlivé tovary sa pripočíta aj cena za dopravu
podľa zvoleného druhu dopravy, ak predávajúci umožňuje dopraviť
tovar viacerými spôsobmi. Pokiaľ nie je cena dopravy hradená
spotrebiteľom je táto skutočnosť uvedená v záverečnej
kontrole objednávky, pričom spotrebiteľ je počas nákupného
procesu informovaný o cene dopravy alebo o zľave z ceny
dopravy.
8.
Objednávku spotrebiteľ ukončí stlačením tlačidla „Objednávka
s povinnosťou platby“. Pred odoslaním má spotrebiteľ
k dispozícii odkaz na tieto VOP.
9.
Odoslaním objednávky spotrebiteľ potvrdzuje, že sa mal možnosť
sa oboznámiť aj o:
a)
vlastnostiach tovaru;
b) celkovej
cene, ktorú je povinný predávajúcemu uhradiť.
10.
Po odoslaní objednávky sa táto zaregistruje v systéme e-shopu
a súčasne predávajúci zašle na e-mailovú adresu
spotrebiteľa:
a) potvrdenie
objednávky s informáciami o objednanom tovare;
b)
poučenie spotrebiteľa o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy
vrátane formulára na uplatnenie tohto práva;
c)
odkaz na znenie VOP, ktoré je platné a účinné v čase
vytvorenia objednávky spotrebiteľom;
d)
odkaz na reklamačný poriadok predávajúceho.
11.
Doručením potvrdenia o prijatí objednávky podľa bodu 10 tohto
článku VOP spolu s ostatnými dokumentmi spotrebiteľovi sa
zmluva o kúpe tovaru považuje za uzavretú.
Článok
IV
Platobné
podmienky
1.
Všetky ceny tovarov v objednávke aj v e-shope sú uvedené vrátane
DPH.
2, Ak sa na tovar vzťahuje akciová cena, je platná od
dátumu zverejnenia akcie v popise tovaru alebo do vypredania zásob
tohto tovaru. Akékoľvek dodatočné zľavy, ktoré sú poskytované
nad rámec zliav uvádzaných pri jednotlivých tovaroch v e-shope,
individuálne zľavy pre spotrebiteľa alebo zľavy poskytované na
základe zmluvnej spolupráce predávajúceho s tretími stranami,
nie sú vzájomne kombinovateľné.
3. K cene bude pripočítané
dopravné, pokiaľ si spotrebiteľ zvolil spôsob dopravy
sprostredkovateľom doručenia a pokiaľ hodnota objednaného tovaru
nepresahuje hodnotu stanovenú predávajúcim, kedy ide cena dopravy
na ťarchu predávajúceho. Skutočnosť poskytnutia dopravného na
ťarchu predávajúceho je uvedená v objednávke. Hodnota objednávky
s cenou dopravy je uvedená počas celého nákupného procesu. Cena
dopravy je stanovená podľa platného cenníka sprostredkovateľa
doručenia.
4. Prípadný rozdiel súčtu jednotkových cien s
daňou a celkovou cenou je spôsobený zaokrúhlením.
5. Cenu
podľa objednávky môže spotrebiteľ uhradiť:
a)
bankovým prevodom alebo vkladom na účet predávajúceho na základe
zálohovej faktúry vystavenej predávajúcim;
b)
dobierkou (úhradou sprostredkovateľovi doručenia pri preberaní
tovaru);
c)
pri prevzatí tovaru u predávajúceho v hotovosti, platobnou kartou,
6.
Predávajúci si vyhradzuje právo dočasne alebo trvalo obmedziť
spôsoby úhrady z technických príčin, z dôvodov prekážok na
strane predávajúceho alebo sprostredkovateľa týchto služieb
alebo z dôvodu vyššej moci.
7. Za úhradu ceny si
predávajúci neúčtuje poplatok. Predávajúci upozornil
spotrebiteľa, že subjekt, u ktorého je úhrada ceny realizovaná,
si môže účtovať poplatok za úhradu (bankové poplatky za prevod
a pod.).
8. Úhradou sa rozumie moment pripísania ceny na
bankový účet predávajúceho alebo moment potvrdenia
sprostredkovateľa platby o jej realizácii.
Článok
V
Dodacie
podmienky
1.
Predávajúci umožňuje tieto spôsoby dodania tovaru
spotrebiteľovi:
a) osobné prevzatie (osobný odber),
b)
sprostredkovateľom doručenia (kuriér).
2. Predávajúci
sa zaväzuje dodať objednaný tovar spotrebiteľovi v primeranej
lehote (ďalej aj „dodacia lehota“). Dodávky tovaru, ktorého
objednávku predávajúci potvrdil budú realizované podľa
prevádzkových možností predávajúceho, zvyčajne do 5
pracovných dní od záväzného potvrdenia objednávky. Vo
výnimočných prípadoch môže predávajúci jednostranne predĺžiť
dodaciu lehotu, a to aj opakovane. Predávajúci si vyhradzuje právo
predĺžiť dodaciu lehotu v prípadoch vzniknutých vyššou mocou
alebo v prípadoch, keď nie je možné z objektívnych príčin
uskutočniť dodávku v obvyklej dodacej lehote. V prípade
zmeny dodacej lehoty predávajúci informuje o tejto skutočnosti
spotrebiteľa prostredníctvom elektronickej správy (e-mailu) alebo
SMS správy. O odoslaní tovaru, alebo o jeho pripravení
na osobné prevzatie je spotrebiteľ dodatočne informovaný.
3.
Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku
alebo odstúpiť od zmluvy o kúpe tovaru:
a) neštandardného
či špekulatívneho charakteru;
b) z dôvodu vypredania zásob
tovaru, jeho nedostupnosti alebo ak výrobca prerušil výrobu alebo
vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia
povinností predávajúceho vyplývajúcich z objednávky
spotrebiteľa, alebo z dôvodov vyššej moci;
c) v prípade, ak
ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od
predávajúceho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať
tovar spotrebiteľovi v lehote určenej týmito VOP alebo v cene.
Ak
predávajúci odmietne objednávku alebo odstúpi od zmluvy o kúpe
tovaru, je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať
spotrebiteľa a do 14 dní mu vrátiť cenu zaplatenú za tovar, ak
sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú na náhradnom plnení.
Pri náhradnom plnení je predávajúci povinný spotrebiteľovi
dodať tovar v rovnakej kvalite a cene.
4. Ak spotrebiteľ
objedná viac kusov tovaru, ako je uvedené aktuálne dostupné
množstvo tohto tovaru na sklade predávajúceho, e-shop umožní
vytvoriť objednávku. Po odoslaní objednávky bude spotrebiteľ
informovaný o dostupnosti tovaru a môže sa rozhodnúť pre
okamžité čiastočné doručenie tovaru, ktorý je dostupný na
sklade, alebo pre doručenie celkového objednaného množstva tovaru
v čase jeho dostupnosti.
5. Ak je zvolený spôsob
dopravy sprostredkovateľom doručenia, predávajúci dodá
spotrebiteľovi objednaný tovar na adresu, ktorú spotrebiteľ
uviedol ako dodaciu adresu v objednávke. Súčasťou dodania tovaru
nie je inštalácia ani iné úkony (napr. vyloženie tovaru a pod.).
Spotrebiteľ je povinný prevziať tovar v mieste dodania osobne
alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre
prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru. Splnomocnená
osoba na prevzatie tovaru je povinná predložiť predávajúcemu
alebo sprostredkovateľovi doručenia originál písomného
splnomocnenia.
6. Spotrebiteľ je povinný skontrolovať
dodaný tovar ako aj jeho obal ihneď pri jeho dodaní. V prípade,
ak spotrebiteľ zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky
poškodený, je povinný túto skutočnosť preukázateľne zápisom
na potvrdenie o dodaní oznámiť sprostredkovateľovi doručenia
a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru v zásielke. V
prípade zistenia poškodenia tovaru, je spotrebiteľ povinný
vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru na dokladoch
o doručení, ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe
takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže
následne predávajúci poskytnúť odstránenie vád tovaru, zľavu
na tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru dodať
spotrebiteľovi nový tovar. Predávajúci nezodpovedá za poškodenia
tovaru spôsobené dopravcom alebo spotrebiteľom.
7.
Spotrebiteľ je povinný svojím podpisom, alebo podpisom
splnomocnenej osoby, pri prevzatí objednaného tovaru potvrdiť
predávajúcemu na dodacom liste prevzatie tovaru.
8. Ak
spotrebiteľ zvolí spôsob doručenia osobné prevzatie, je tovar
pripravený predávajúcim na prevzatie po zaslaní avíza o možnosti
jeho prevzatia:
Vinotéka
– Partizánske
Nádražná
1071/26
Partizánske
95801
Telefón
: +421 /0/917 868 464,
v pracovných dňoch v čase od 09.00 – 17.00 hod.
a v sobotu od 8.00 dod 12.00hod.
V prípade, ak
spotrebiteľ neprevezme tovar do 7 dní po uplynutí avíza o
možnosti jeho prevzatia, je predávajúci oprávnený odstúpiť od
zmluvy o kúpe tovaru.
9. Predávajúci odovzdá
spotrebiteľovi pri osobnom prevzatí alebo v zásielke s tovarom
dodací list. Daňový doklad (faktúru) zasiela predávajúci
spotrebiteľovi v elektronickej podobe (ďalej len „elektronická
faktúra“) na e-mailovú adresu spotrebiteľa. Elektronickou
faktúrou sa na tento účel rozumie elektronický dokument vo
formáte PDF, ktorý je, nie však nevyhnutne, podpísaný
elektronickým podpisom predávajúceho podľa osobitného predpisu,
pričom elektronická faktúra je plnohodnotnou náhradou faktúry –
daňového dokladu v papierovej forme.
Článok
VI
Poučenie
o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
1.
Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy o kúpe tovaru bez
uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy
uplynie po 14 dňoch odo dňa:
a)
uzavretia zmluvy, v prípade zmluvy o službách alebo zmluvy o
poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom
nosiči;
b) kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s
výnimkou dopravcu prevezme tovar, v prípade zmluvy, predmetom
ktorej je predaj tovaru;
c) kedy spotrebiteľ alebo ním určená
tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar, ktorý bol dodaný
ako posledný, ak sa tovary objednané v jednej objednávke dodávajú
oddelene;
d) kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s
výnimkou dopravcu prevezme posledný diel alebo kus, ak sa dodáva
tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov;
e) kedy
spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu
prevezme prvý dodaný tovar ak sa tovar dodáva opakovane počas
vymedzeného obdobia.
2.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ informuje
o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným
vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo
e-mailom) na adresy predávajúceho uvedené vyššie. Na tento účel
môže spotrebiteľ použiť vzorový formulár na odstúpenie od
zmluvy, ktorý mu bol zaslaný spolu s potvrdením objednávky a
ktorý je aj prílohou týchto VOP. Spotrebiteľ môže vyplniť a
zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek
iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy.
3.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ
zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred
tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
4.
Po odstúpení od zmluvy budú spotrebiteľovi vrátené všetky
platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä cena
vrátane nákladov na doručenie tovaru. To sa nevzťahuje na
dodatočné náklady, ak spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia,
ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý má v ponuke
predávajúci. Platby budú spotrebiteľovi vrátené bez zbytočného
odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy bude predávajúcemu
doručené oznámenie o odstúpení od zmluvy. Ich úhrada bude
uskutočnená rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri
platbe, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom
platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
5.
Platba za tovar bude spotrebiteľovi uhradená až po doručení
vráteného tovaru späť na adresu predávajúceho alebo po
predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa
toho, čo nastane skôr. Spotrebiteľ zašle tovar späť alebo ho
prinesie na adresu predávajúceho najneskôr do 14 dní odo dňa
uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za
zachovanú, ak je tovar odoslaný späť pred uplynutím 14-dňovej
lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
6.
Spotrebiteľ zodpovedá iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru
v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je
potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
7.
Ak spotrebiteľ požiadal o začatie poskytovania služieb počas
lehoty na odstúpenie od zmluvy, má povinnosť uhradiť
predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenia do dňa, kedy
predávajúcemu oznámil rozhodnutie odstúpiť od zmluvy.
8.
Z možnosti odstúpenia od zmluvy pri dodaní tovaru alebo poskytnutí
služby sú vylúčené položky podľa tohto zoznamu:
a)
poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným
súhlasom spotrebiteľa a vyhlásením, že bol riadne poučený o
tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od
zmluvy po úplnom poskytnutí služby a súčasne mu bolo doručené
potvrdenie o poskytnutí tohto súhlasu, a ak došlo k úplnému
poskytnutiu služby;
b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby,
ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý
predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas
plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy;
c) predaj tovaru
zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru
vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného
spotrebiteľa;
d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu
zníženiu akosti alebo skaze (najmä potraviny s krátkou zárukou,
mlieko, syry, salámy a pod.);
e) predaj tovaru uzavretého v
ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol
po dodaní porušený (napr. čaj, káva, cukor, múka, nápoje,
čokoláda ...);
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na
svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
g)
predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase
uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr
po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré
predávajúci nemôže ovplyvniť (najmä ikonické vína, „tvrdý"
alkohol na objednávku a pod.);
h) vykonanie naliehavých opráv
alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal
predávajúceho (napr. oprava kávovaru a pod.);
i) predaj
zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových
záznamov, kníh alebo počítačového softvéru v ochrannom obale,
ak spotrebiteľ tento obal rozbalil;
j) predaj periodickej tlače
s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a kníh
nedodávaných v ochrannom obale;
k) poskytnutie ubytovacích
služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom
automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie
služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa
ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v
dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote (ochutnávky, prenájom
zariadení a pod.);
l) poskytovanie elektronického obsahu inak
ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným
súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne
poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na
odstúpenie od zmluvy.
Článok
VII
Nadobudnutie
vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
1.
Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným
zaplatením celej ceny.
2.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na spotrebiteľa v čase,
keď prevezme tovar od predávajúceho alebo keď tak neurobí včas,
tak v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a
spotrebiteľ tovar neprevezme.
Článok
VIII
Reklamačný
poriadok (zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácie)
1.
Reklamačné konanie sa riadi reklamačným poriadkom predávajúceho.
Znenie reklamačného poriadku je dostupné v prevádzkach
predávajúceho na viditeľnom, ľahko prístupnom mieste a súčasne
je umiestnený v e-shope.
2. Ak nie spotrebiteľ
spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu
alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má
právo obrátiť sa s námietkou na predávajúceho so žiadosťou o
nápravu e-mailom na adresu info@najvino.sk.
Pokiaľ predávajúci posúdi túto námietku spotrebiteľa zamietavo
alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má
právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu
subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt
ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ARS“).
Subjektmi ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3
zákona o ARS, ktorých zoznam vedie príslušný štátny orgán
(„http://www.mhsr.sk
/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s“).
Návrh môže byť podaný spotrebiteľom podľa § 12 zákona o
ARS.
3. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj
prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO,
ktorá je dostupná online
na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
4.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom
a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo
súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alterna¬tívne riešenie
sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne
riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje
sumu 20 €. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu
poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do
výšky 5 € s DPH.
Článok
IX
Osobné
údaje a ich ochrana
1.
Predávajúci zhromažďuje osobné údaje spotrebiteľa v rozsahu
podľa údajov, ktoré vyžaduje registrácia v e-shope, za účelom
plnenia zmluvy, v ktorej vystupuje spotrebiteľ ako jedna zo
zmluvných strán. Na spracúvanie osobných údajov spotrebiteľa
podľa predchádzajúcej vety sa v súlade s § 10 ods. 3 písm. b)
zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a
doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej
len „zákon č. 122/2013 Z. z.") nevyžaduje súhlas
spotrebiteľa ako dotknutej osoby.
2. Ak spotrebiteľ pri
registrácii zaškrtne tlačidlo „Súhlasím s obchodnými
podmienkami", udeľuje tým súhlas predávajúcemu v zmysle
ust. § 11 zákona č. 122/2013 Z. z., aby tento spracoval a
uchovával jeho osobné údaje v rozsahu podľa registrácie na
marketingové účely, t. j. najmä na zasielanie informácií o
nových ponukách tovaru predávajúceho, o zľavách, výhodách a
pod. Súhlas so spracovaním osobných údajov spotrebiteľ udeľuje
predávajúcemu na vopred neurčenú dobu a spotrebiteľ ho môže
odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote do 1
mesiaca od doručenia odvolania súhlasu spotrebiteľom
predávajúcemu. Ak spotrebiteľ odvolá súhlas so spracúvaním
osobných údajov, v lehote podľa predchádzajúcej vety, zanikne mu
aj prístup k jeho kontu vytvorenému v e-shope.
3.
Spotrebiteľ zaškrtnutím tlačidla „súhlas so spracúvaním
osobných údajov" potvrdzuje, že bol poučený o dobrovoľnosti
poskytnúť požadované osobné údaje, ako aj o svojich právach
ako dotknutej osoby podľa zákona č. 122/2013 Z. z. Spotrebiteľ
potvrdzuje, že bol predávajúcim pred poskytnutím súhlasu so
spracúvaním osobných údajov informovaný najmä o:
a)
identifikačných údajoch predávajúceho;
b)
účele spracúvania osobných údajov;
c)
rozsahu osobných údajov, ktoré sa spracúvajú;
d)
ďalších informáciách potrebných pre spotrebiteľa na zaručenie
jeho práv a právom chránených záujmov, najmä, že
-
predávajúci osobné údaje spotrebiteľa poskytne tretím stranám
v prípade vyšetrovania spáchania trestného činu, priestupku či
porušenia iných predpisov (napr. v prípade porušovania práv na
ochranu osobnosti alebo práv na ochranu duševného vlastníctva), a
to najmä orgánom činným v trestnom konaní, súdom, obvodným
úradom a pod.;
-
predávajúci osobné údaje spotrebiteľa nebude zverejňovať;
-
predávajúci poučil spotrebiteľa o jeho právach ako dotknutej
osoby vyplývajúcich hlavne z § 28 zákona č. 122/2013 Z. z.
4.
Spotrebiteľ má právo na základe písomnej žiadosti od
predávajúceho vyžadovať:
a)
potvrdenie, či sú alebo nie sú jeho osobné údaje spracúvané;
b)
vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní
osobných údajov v informačnom systéme a oboznámiť sa s postupom
spracúvania a vyhodnocovania operácií;
c)
vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z
ktorého predávajúci získal jeho osobné údaje na spracúvanie;
d)
vo všeobecne zrozumiteľnej forme zoznam jeho osobných údajov,
ktoré sú predmetom spracúvania;
e)
opravu alebo likvidáciu jeho nesprávnych, neúplných alebo
neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania;
f)
likvidáciu jeho osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa
skončil;
g)
likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
ak došlo k porušeniu zákona;
h)
blokovanie jeho osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred
uplynutím času jeho platnosti, ak predávajúci spracúva osobné
údaje na základe súhlasu dotknutej osoby.
5.
Spotrebiteľ na základe písomnej žiadosti má právo u
predávajúceho namietať voči:
a)
spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú
alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho
súhlasu a žiadať ich likvidáciu;
b)
využívaniu osobných údajov v rozsahu - titul, meno, priezvisko a
adresa - na účely priameho marketingu v poštovom styku;
c)
poskytovaniu osobných údajov v rozsahu - titul, meno, priezvisko a
adresa - na účely priameho marketingu.
Článok
X
Záverečné
ustanovenia
Na
vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné
ustanovenia:
-
zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru
alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku
alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho
a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
-
zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona
Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení
neskorších predpisov,
-
zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a
doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného
trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z.,
-
zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov,
-
zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších
predpisov.
Spotrebiteľ
vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito VOP a zaväzuje sa ich
dodržiavať.
Predávajúci
si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. VOP alebo jej zmeny sú
platné a účinné od ich zverejnenia na internetovej stránke
predávajúceho.
Tieto
VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1. januára 2018.